Fermer
Loading
Fermer

Fermer
You consult a document to analyse its content and determine whether it is useful for your teaching purposes. You order a document to use it in class. Note that the use of certain cases is subject to charges. These cases are easily identified by our business partners’ logos. When you want to use one of these cases in an educational context, you are redirected to the trading partner with which you will carry out the transaction.

Bisbille à la Brasserie St-Laurent (A, B et C)

Case 9 30 2003 031A-C
Languages : 
  • French
Keywords: 
  • Conflit
Year of production : 
2003
Registration date : 
2003-09-09
Teaching notes included : 
No
Case document count : 
3
Abstract

L'entreprise, une brasserie d'importance nationale, réalise 80% de son chiffre d'affaires entre le 20 juin et le 5 septembre. Nous sommes deux mois avant cette période. Le comité de direction marketing est à mettre en place sa stratégie pour l'été, entre autres, pour pousser le véhicule promotionnel lors des grands festivals. Deux membres de ce comité s'affrontent. c'est l'impasse. Que peut faire le vice-président marketing?

Primary domain : 
Human resources
Secondary domain : 
Not available
Sectors : 
  • Manufacturing
Source : 
HEC Montréal
Type : 
Traditional case (Decision-making case)
Type of data used in the production of the case : 
Undefined
Event location : 
Québec, Canada
Year of start of the event : 
Not available
Year the event ended : 
Not available
Business size : 
Large enterprise