Fermer
Loading
Fermer

Fermer
You consult a document to analyse its content and determine whether it is useful for your teaching purposes. You order a document to use it in class. Note that the use of certain cases is subject to charges. These cases are easily identified by our business partners’ logos. When you want to use one of these cases in an educational context, you are redirected to the trading partner with which you will carry out the transaction.

Pierre Théberge et le Musée des beaux-arts de Montréal (B)

Case 9 40 2001 051
Author : 
Languages : 
  • French
Keywords: 
  • Blockbusters,
  • Mise en marché,
  • Conseil d'administration,
  • Direction générale,
  • Gestion des arts
Year of production : 
1996
Registration date : 
2001-01-01
Teaching notes included : 
Yes
Abstract

En 1996, Pierre Théberge est directeur du Musée des beaux-arts de Montréal. Une tribune d'experts œuvrant dans le domaine des arts interroge M. Théberge sur le rôle et la composition du conseil d'administration, les rôles respectifs d'un conseil et d'une fondation, la programmation de grandes expositions (blockbusters), le financement public et privé et le rôle d'un directeur de musée. Cette partie B du cas Pierre Théberge et le Musée des beaux-arts de Montréal est la transcription intégrale du montage d'une entrevue vidéo réalisée avec Pierre Théberge, dans les locaux du Musée des beaux-arts de Montréal.

Primary domain : 
Management
Secondary domain : 
Not available
Sectors : 
  • Arts, entertainment and recreation
Source : 
HEC Montréal
Type : 
Traditional case 
Type of data used in the production of the case : 
Undefined
Event location : 
Montréal (Québec)
Year of start of the event : 
1990
Year the event ended : 
Not available
Business size : 
Petite