Fermer
Loading
Fermer

Fermer
You consult a document to analyse its content and determine whether it is useful for your teaching purposes. You order a document to use it in class. Note that the use of certain cases is subject to charges. These cases are easily identified by our business partners’ logos. When you want to use one of these cases in an educational context, you are redirected to the trading partner with which you will carry out the transaction.

Guadeloupe Vitrages SN - faire des affaires en région ultrapériphérique

Case 9 40 2008 024
Case published in the International Journal of Case Studies in Management, Vol. 7, No. 1
Languages : 
  • French
Keywords: 
  • Entreprises manufacturières,
  • Direction et gestion des organisations,
  • Valeurs personnelles,
  • Positionnement stratégique
Year of production : 
2004
Registration date : 
2009-03-15
Teaching notes included : 
Yes
Abstract

Ce cas décrit la situation d'une petite entreprise établie dans la zone industrielle de Jarry (Baie-Mahault) en Guadeloupe. Cette entreprise réussit relativement bien. La Guadeloupe est un département français, qui se situe à environ 6500 km de la métropole. L'environnement des affaires y est plutôt turbulent et parfois morose. C'est un environnement qui peut être considéré comme institutionnellement dense. En plus des institutions françaises omniprésentes, il faut compter avec des valeurs et des traditions fortes et une histoire agitée qui colorent tous les comportements dans l'archipel. Comment réussir dans des environnements de ce type est le thème du cas.

Primary domain : 
Management
Secondary domain : 
Not available
Sectors : 
  • Manufacturing
Source : 
HEC Montréal
Type : 
Traditional case 
Type of data used in the production of the case : 
Undefined
Event location : 
Zone industrielle de Jarry (Guadeloupe)
Year of start of the event : 
2004
Year the event ended : 
2004
Business size : 
100