Fermer
Loading
Fermer

Fermer
You consult a document to analyse its content and determine whether it is useful for your teaching purposes. You order a document to use it in class. Note that the use of certain cases is subject to charges. These cases are easily identified by our business partners’ logos. When you want to use one of these cases in an educational context, you are redirected to the trading partner with which you will carry out the transaction.

Hôtels-boutiques de Christiane Germain : la pose lotus pour l'esprit du voyageur (Les)

Case 9 40 2003 018
Languages : 
  • French
Keywords: 
  • Segmentation de marché,
  • Femmes et entrepreneurship,
  • Entrepreneurship,
  • Stratégie,
  • Hébergement et restauration
Year of production : 
2002
Registration date : 
2003-01-01
Teaching notes included : 
Yes
Abstract

Le cas porte sur les hôtels-boutiques du Groupe Germain, présidé par Christiane Germain. Il définit le nouveau concept des hôtels-boutiques dans l'industrie hôtelière. Il relate le leadership du Groupe ayant créé le premier hôtel-boutique au Québec et comptant aujourd'hui quatre hôtels-boutiques. Le cas explique la stratégie de différenciation adoptée par le Groupe Germain, sa gestion novatrice et ses projets d'expansion. Il énonce les paramètres de l'industrie hôtelière, ses tendances, son offre et se demande. Il questionne la menace des gros joueurs hôteliers de même que la pérennité du concept des hôtels-boutiques.

Primary domain : 
Management
Secondary domain : 
Not available
Sectors : 
  • Accommodation and Food Services
Source : 
Not available
Type : 
Traditional case 
Type of data used in the production of the case : 
Undefined
Event location : 
Year of start of the event : 
Not available
Year the event ended : 
Not available
Business size : 
Other