Fermer
Loading
Fermer

Fermer
You consult a document to analyse its content and determine whether it is useful for your teaching purposes. You order a document to use it in class. Note that the use of certain cases is subject to charges. These cases are easily identified by our business partners’ logos. When you want to use one of these cases in an educational context, you are redirected to the trading partner with which you will carry out the transaction.

Gestion de la transformation chez Molson Canada dans le cadre d'une implantation CRM (La)

Case 9 40 2009 023
Languages : 
  • French
Keywords: 
  • Culture d'entreprise,
  • Gestion du changement,
  • Changement stratégique,
  • Technologies de l'information
Year of production : 
2009
Registration date : 
2009-01-01
Teaching notes included : 
Yes
Abstract

Ce cas traite du déroulement de la mise en œuvre d'une implantation CRM (Customer Resource Management) au sein de Molson Canada. Une équipe canadienne interne de la transformation est mise sur pied dans le but de préparer les représentants à la venue du nouveau système informatique. Toutes les étapes de diagnostic du changement, les différents processus de communication du changement selon une approche « marketing » de même que les phases de sensibilisation et d'habilitation par la formation y sont décrites. Finalement, certains résultats sont dévoilés après quelques années d'usage.

Primary domain : 
Management
Secondary domain : 
Not available
Sectors : 
  • Manufacturing
Source : 
Not available
Type : 
Traditional case 
Type of data used in the production of the case : 
Undefined
Event location : 
Canada
Year of start of the event : 
2007
Year the event ended : 
2009
Business size : 
Grande