Fermer
Loading
Fermer

Fermer
You consult a document to analyse its content and determine whether it is useful for your teaching purposes. You order a document to use it in class. Note that the use of certain cases is subject to charges. These cases are easily identified by our business partners’ logos. When you want to use one of these cases in an educational context, you are redirected to the trading partner with which you will carry out the transaction.

Laure Waridel et la promotion du café équitable

Case 9 40 2006 030
Languages : 
  • French
Keywords: 
  • Marketing social,
  • Consommation responsable,
  • Changement social dirigé,
  • Organismes à but non lucratif,
  • Commerce équitable
Year of production : 
2006
Registration date : 
2006-01-01
Teaching notes included : 
No
Abstract

Ce cas porte sur le changement social dirigé. Le cas de la promotion du commerce équitable du café est particulièrement ciblé. On découvre les acteurs impliqués dans ce commerce et la dynamique qui s'est installée entre eux. Le cas explore les stratégies mises de l'avant par les protagonistes. Laure Waridel, cofondatrice et présidente de l'organisation, présente ses stratégies et ses actions.

Primary domain : 
Management
Secondary domain : 
Not available
Sectors : 
  • Other Services (except Public Administration)
Source : 
Not available
Type : 
Traditional case 
Type of data used in the production of the case : 
Undefined
Event location : 
Montréal
Year of start of the event : 
2005
Year the event ended : 
Not available
Business size : 
30