Fermer
Loading
Fermer

Fermer
You consult a document to analyse its content and determine whether it is useful for your teaching purposes. You order a document to use it in class. Note that the use of certain cases is subject to charges. These cases are easily identified by our business partners’ logos. When you want to use one of these cases in an educational context, you are redirected to the trading partner with which you will carry out the transaction.

Hôtel du Nord

Case 9 40 2007 050
Case published in the International Journal of Case Studies in Management, Vol. 5, No. 3
Languages : 
  • French
Keywords: 
  • Structure organisationnelle,
  • Style de gestion,
  • Habiletés de direction,
  • Éthique et déontologie,
  • Comportement organisationnel
Year of production : 
2006
Registration date : 
2007-12-15
Teaching notes included : 
Yes
Abstract

Le directeur général d'un hôtel doit faire face au mécontentement d'une partie de ses réceptionnistes à l'égard d'un nouveau directeur de la réception. Les tensions s'expriment à la suite d'une réunion dont les procédures très particulières, propres au groupe hôtelier auquel appartient l'établissement, ont pu poser des problèmes au nouveau directeur de la réception.

Primary domain : 
Management
Secondary domain : 
Not available
Sectors : 
  • Accommodation and Food Services
Source : 
HEC Montréal
Type : 
Traditional case 
Type of data used in the production of the case : 
Undefined
Event location : 
Montréal, Québec, Canada
Year of start of the event : 
2004
Year the event ended : 
Not available
Business size : 
Small- and medium-sized