Fermer
Loading
Fermer

Fermer
You consult a document to analyse its content and determine whether it is useful for your teaching purposes. You order a document to use it in class. Note that the use of certain cases is subject to charges. These cases are easily identified by our business partners’ logos. When you want to use one of these cases in an educational context, you are redirected to the trading partner with which you will carry out the transaction.

André Gremillet et Casavant Frères SEC (2002)

Case 9 40 2003 008
Languages : 
  • French
Keywords: 
  • Stratégie,
  • Leadership,
  • Industries culturelles,
  • Management,
  • Artisanat
Year of production : 
2002
Registration date : 
2003-01-01
Teaching notes included : 
No
Abstract

Casavant Frères limitée fait partie des facteurs d'orgue les plus importants à travers le monde. Établie à Saint-Hyacinthe, sur la rive sud de Montréal, l'entreprise compte près de 90 employés. Bien que Casavant frères ne connaisse aucune difficulté financière et que les relations de travail avec ses employés ne posent aucun problème, la direction juge opportun de réfléchir à sa position sur le marché de l'orgue, et profite de cette occassion pour élaborer de nouvelles stratégies d'action, qu'elle souhaiterait pouvoir réaliser dans les années à venir. Ce questionnement coïncide avec le départ à la retraite de Pierre Dionne et l'arrivée d'André Gremillet, 35 ans, pianiste de formation et également détenteur d'une maîtrise en administration des affaires (MBA, McGill), Casavant Frères limitée devrait-elle s'orienter davantage vers le marché de l'orgue mécanique?

Primary domain : 
Management
Secondary domain : 
Not available
Sectors : 
  • Culture,
  • Arts, entertainment and recreation
Source : 
Not available
Type : 
Traditional case 
Type of data used in the production of the case : 
Undefined
Event location : 
Saint-Hyacinthe
Year of start of the event : 
2002
Year the event ended : 
Not available
Business size : 
PME