Fermer
Loading
Fermer

Fermer
You consult a document to analyse its content and determine whether it is useful for your teaching purposes. You order a document to use it in class. Note that the use of certain cases is subject to charges. These cases are easily identified by our business partners’ logos. When you want to use one of these cases in an educational context, you are redirected to the trading partner with which you will carry out the transaction.

Micheline Bouchard : le génie de l'influence (1997)

Case 9 40 2006 017
Languages : 
  • French
Keywords: 
  • Stratégie,
  • Leadership,
  • Femmes et gestion,
  • Carrière,
  • Réseau
Year of production : 
1997
Registration date : 
2006-01-01
Teaching notes included : 
No
Abstract

Accroître le nombre de femmes en génie, contribuer au développement du rôle de l'ingénieur dans notre société et faire en sorte que la technologie soit de plus en plus présente dans les entreprises : voilà trois grandes causes que Micheline Bouchard s'applique chaque jour à défendre, tant dans le milieu étudiant que dans celui des affaires. Ce cas fait part du cheminement de Micheline Bouchard, et de ses convictions concernant la gestion et la carrière. Il est accompagné des commentaires de Julie Payette, Louise Roy, André Caillé et Claude Lajeunesse.

Primary domain : 
Management
Secondary domain : 
Not available
Sectors : 
  • Manufacturing
Source : 
Not available
Type : 
Traditional case 
Type of data used in the production of the case : 
Undefined
Event location : 
Montréal et Chicago
Year of start of the event : 
Not available
Year the event ended : 
Not available
Business size : 
Petite et grande