Fermer
Loading
Fermer

Fermer
You consult a document to analyse its content and determine whether it is useful for your teaching purposes. You order a document to use it in class. Note that the use of certain cases is subject to charges. These cases are easily identified by our business partners’ logos. When you want to use one of these cases in an educational context, you are redirected to the trading partner with which you will carry out the transaction.

Mme Pham Thi Huan et les crises sanitaires (A et B)

Mrs. Pham Thi Huan and Health Crises (A and B)

Case 9 40 2023 011A-B
Case published in the International Journal of Case Studies in Management, Vol. 21, No. 3
Languages : 
  • French,
  • English
  • entrepreneuriat féminin,
  • innovation sociale,
  • entrepreneuriat social,
  • grippe aviaire,
  • COVID-19
  • women entrepreneurship,
  • social innovation,
  • social entrepreneurship,
  • avian flu,
  • COVID-19
Year of production : 
2023
Registration date : 
2023-09-07
Teaching notes included : 
Yes
Case document count : 
2

Le cas A relate le parcours extraordinaire de Mme Pham Thi Huan, de ses débuts modestes à son succès financier, ainsi que l’épidémie de grippe aviaire et son impact désastreux sur l’industrie de la volaille au Vietnam en 2003. Ce cas décrit aussi le début de son processus d’entrepreneuriat social du moment où elle décide d’assumer un rôle dans la solution de la crise aviaire à la découverte d’une opportunité d’affaires.

Le cas B montre comment les efforts de Mme Ba Huan pour sauver les fermes lors de la crise de la grippe aviaire ont propulsé son entreprise familiale vers une réussite étonnante, tant sur le plan de la profitabilité que de l’impact social. Il décrit également comment la pandémie de COVID-19 a contraint Ba Huan JSC à repenser son modèle d'entreprise.

Case A describes Mrs. Pham Thi Huan's extraordinary journey from humble beginnings to financial success, as well as the avian flu epidemic’s disastrous impact on Vietnam’s poultry industry in 2003. The case also describes the beginning of her social entrepreneurship process, from the moment she decided to assume a role in solving the crisis to her discovery of a business opportunity.

Case B shows how Mrs. Ba Huan’s efforts to save farms during the bird flu crisis propelled her family business to astonishing success, both in terms of profitability and social impact. It also details how the COVID-19 pandemic forced Ba Huan JSC to rethink its business model.

Primary domain : 
Management  - Entrepreneurship
Secondary domain : 
Business ethics  - Corporate social responsibility
Sectors : 
  • Agriculture, forestry, fishing and hunting
Source : 
HEC Montréal
Type : 
Traditional case (Descriptive or analytical case)
Type of data used in the production of the case : 
Factual data that is not public wherein the identity of the company/person is disclosed
Event location : 
Vietnam
Year of start of the event : 
2003
Year the event ended : 
2021
Business size : 
Large enterprise
  • Comprendre qu’on ne peut pas compter sur le secteur public ou le secteur philanthropique pour régler tous les problèmes socio-économiques
  • Comprendre la théorie des parties prenantes et la théorie du changement
  • Réfléchir sur la responsabilité sociale des entrepreneurs
  • Comprendre le concept d’entrepreneuriat social et la source de motivation des entrepreneurs sociaux
  • Proposer un plan d’action pour faire croître l’entreprise et son impact social en temps de crise
  • Maitriser les outils de base permettant d’évaluer une occasion d’affaires sociale
  • Proposer un plan d’action pour concrétiser cette occasion étant donné les ressources et compétences actuelles de l’entreprise
  • Comprendre les enjeux de la croissance d’entreprise
  • Understand that not all social and economic problems can be solved by the public or philanthropic sectors
  • Understand stakeholder theory and the theory of change
  • Reflect on entrepreneurial social responsibility
  • Understand the concept of social entrepreneurship and the motivations of social entrepreneurs
  • Propose an action plan to grow the company and its social impact in times of crisis
  • Master the essential tools for assessing a social business opportunity
  • Propose an action plan to realize this opportunity given the company's current resources and capabilities
  • Understand the challenges of business growth.