Fermer
Loading
Fermer

Fermer
On commande un document pour l'utiliser en classe. Notez que l'utilisation de certains cas est payante. Ces cas sont facilement repérables par les logos qui renvoient à nos partenaires commerciaux. Lorsque vous voulez utiliser un de ces cas en contexte pédagogique, vous êtes redirigé vers le partenaire commercial avec lequel vous effectuerez la transaction.

BRI Bayres Ritz International: Ready to Launch?

Cas 9 00 2014 002
Cas publié dans la Revue internationale de cas en gestion, vol. 13, no 1
Langues : 
  • Anglais
Mots clés: 
  • Opportunity evaluation,
  • Entrepreneurial process,
  • New venture creation,
  • Business model,
  • Entrepreneurship
Année de production : 
2012
Date de publication : 
2014-10-08
Notes pédagogiques incluses : 
Oui
Résumé

This case describes the entrepreneurial process of an Argentinean Canadian who created a new international venture based on the demand of Vancouver firms for international human resource management services and of Argentinean nationals for overseas internships and vocational training. Students will learn about the entrepreneur’s background and how it influenced his opportunity recognition and organization of resources. They will also learn about business model evaluation and financial, personal, and social changes driven by entrepreneurship.

Discipline principal : 
Affaires internationales
Discipline secondaire : 
Management  - Entrepreneurship
Secteurs d'activité : 
  • Services professionnels, scientifiques et techniques,
  • Enseignement et formation
Provenance : 
HEC Montréal
Type : 
Cas traditionnel (Cas descriptif)
Type de données pour la production du cas : 
Données réelles, non publiques, non maquillées
Lieu de l'événement : 
Vancouver, BC, Canada
Année de début de l'événement : 
2005
Année de fin de l'événement : 
Non disponible
Taille de l'entreprise : 
Très petite entreprise
Principaux thèmes couverts

Entrepreneurial process

Objectifs pédagogiques

This case teaches students to:

  1. describe a business concept
  2. understand entrepreneurship-driven changes / rationales for new business creation
  3. understand entrepreneurial processes, described in Wickham (2006, chapter 10), and the factors in the process of entrepreneurial value creation
  4. assess the viability of a business idea by evaluating the fit between the entrepreneur, his or her resources and capabilities, and the proposed business
Concepts et théories en lien avec le cas
  • Entrepreneurial processes
  • Entrepreneurship drives
  • Entrepreneurial value creation