Fermer
Loading
Fermer

Fermer
On commande un document pour l'utiliser en classe. Notez que l'utilisation de certains cas est payante. Ces cas sont facilement repérables par les logos qui renvoient à nos partenaires commerciaux. Lorsque vous voulez utiliser un de ces cas en contexte pédagogique, vous êtes redirigé vers le partenaire commercial avec lequel vous effectuerez la transaction.

Course Management Process for an Undergraduate IT Class at Scholastic University (The)

Cas 9 65 2008 002
Auteurs : 
Langues : 
  • Anglais
Mots clés: 
  • Business process reengineering,
  • Information technologies,
  • Value-added activities
Année de production : 
2008
Date de publication : 
2008-01-01
Notes pédagogiques incluses : 
Oui
Résumé

Scholastic University is a small Canadian university. Until fifteen years ago, Scholastic was primarily a teaching institution. Over the last few years, greater emphasis was placed on Scholastic's research mandate. New hires are expected to produce high-quality research and to demonstrate teaching excellence. Professor Charlene Smith is a new tenure-track assistant professor of information systems. Each term, she teaches three sections of BMOD101, Business Modeling. As well as teaching, Professor Smith must work on her publications to build her tenure and promotion file. Because BMOD101 represents a heavy workload, Smith realizes that she may not be able to meet her research commitments. Your mandate is to analyze the course management process for BMOD101 and provide Smith with a solution that leverages information technologies to optimize her time and that of teaching assistants as well as other course resources.

Discipline principal : 
Technologies de l'information
Discipline secondaire : 
Non disponible
Secteurs d'activité : 
  • Enseignement et formation
Provenance : 
Non disponible
Type : 
Cas traditionnel 
Type de données pour la production du cas : 
Non défini
Lieu de l'événement : 
Canada
Année de début de l'événement : 
2005
Année de fin de l'événement : 
2005
Taille de l'entreprise : 
17000 students