Fermer
Loading
Fermer

Fermer
On commande un document pour l'utiliser en classe. Notez que l'utilisation de certains cas est payante. Ces cas sont facilement repérables par les logos qui renvoient à nos partenaires commerciaux. Lorsque vous voulez utiliser un de ces cas en contexte pédagogique, vous êtes redirigé vers le partenaire commercial avec lequel vous effectuerez la transaction.

Market Expansion at cms electronics

Cas 9 00 2015 002
Cas publié dans la Revue internationale de cas en gestion, vol. 13, no 2
Auteurs : 
Langues : 
  • Anglais
Mots clés: 
  • Electronics industry,
  • Cross-border cooperation,
  • China,
  • SME internationalization,
  • International joint venure
Année de production : 
2014
Date de dépôt : 
27 mars 2015
Notes pédagogiques incluses : 
Oui
Résumé

This real case about cms electronics, a European electronic manufacturing services (EMS) provider, presents a decision situation in which the company’s CEO must determine the best way to expand activities in the Asian market. A “follow the customer” strategy seems to be called for, as the company’s customers, mainly in the automotive sector, are shifting their focus from Europe to Asia. Setting up a local factory, however, would involve a high level of risk and investment for this relatively small company. The case can be used to discuss how geographic shifts in the centre of gravity of a global industry can affect the global supply chain management and internationalization strategies of a relatively small industry player.

Domaine principal : 
Affaires internationales
Domaine secondaire : 
Management  - Entrepreneurship
Secteurs d'activité : 
  • Fabrication,
  • Services professionnels, scientifiques et techniques
Provenance : 
Ailleurs
Type : 
Cas traditionnel (Cas décisionnel)
Type de données pour la production du cas : 
Données réelles, non publiques, non maquillées
Lieu de l'événement : 
Austria (Europe)
Année de début de l'événement : 
2014
Année de fin de l'événement : 
2014
Taille de l'entreprise : 
Entreprise de taille intermédiaire
Principaux thèmes couverts
  • Internationalization of resource-constrained medium-sized companies;
  • International joint venture;
  • Optimizing global supply chains;
  • Building integrated cross-border value creation systems
Objectifs pédagogiques
  • Explore how smaller players in a global industry can benefit from the advantages of internationalization despite their relative resource disadvantages compared to global market leaders;
  • Understand the importance of location-based advantages in a global business environment;
  • Investigate how companies can profit from cross-border cooperation along the value chain (with outsourcing partners) and at the same level of the value chain (in international joint ventures);
  • Understand that companies can be set up as efficient, integrated value creation systems across national borders.
Concepts et théories en lien avec le cas
  • Capabilities-based theory of the multinational enterprise
  • Risks and benefits of international joint ventures
  • Strategic alliances
  • Key success factors