Fermer
Loading
Fermer

Fermer
On commande un document pour l'utiliser en classe. Notez que l'utilisation de certains cas est payante. Ces cas sont facilement repérables par les logos qui renvoient à nos partenaires commerciaux. Lorsque vous voulez utiliser un de ces cas en contexte pédagogique, vous êtes redirigé vers le partenaire commercial avec lequel vous effectuerez la transaction.

SoJo: An Online Space for Social Entrepreneurs

Cas 9 40 2013 033
Auteurs : 
Langues : 
  • Anglais
Mots clés: 
  • Start-up,
  • Social entrepreneurship,
  • Marketing,
  • Finance,
  • Product development
Année de production : 
2013
Date de publication : 
2013-11-20
Notes pédagogiques incluses : 
Oui
Résumé

Kanika is a young entrepreneur who wants her new hybrid social venture, called SoJo, to be universally recognized as the leading online resource for people looking to turn their ideas for social change into action. In order to attain this bold vision of global ubiquity, Kanika will need guidance in terms of product development, marketing, finance and funding.

Discipline principal : 
Management  - Entrepreneurship
Discipline secondaire : 
Coopératisme
Secteurs d'activité : 
  • Autres services (sauf les administrations publiques)
Provenance : 
Ailleurs
Type : 
Cas traditionnel (Cas décisionnel)
Type de données pour la production du cas : 
Données réelles, non publiques, non maquillées
Lieu de l'événement : 
Toronto, Ontario, Canada
Année de début de l'événement : 
2011
Année de fin de l'événement : 
2011
Taille de l'entreprise : 
Microentreprise
Principaux thèmes couverts

Entrepreneurship, Social entrepreneurship, Hybrid structures, Non-profit management, Product development, Finance, Marketing, Start-up

Objectifs pédagogiques

This case is not typical because it deals with a hybrid social venture that combines a for-profit corporation and a non-profit organization. This gives students the opportunity to learn about legal structures. It also pushes them to think creatively in terms of product development, financing and marketing for an organization in its infancy. This case could be used in the social entrepreneurship section of an entrepreneurship course.

Concepts et théories en lien avec le cas
  • Marketing strategy (short, medium and long term);
  • Strategies for product development;
  • Funding strategies;
  • Stakeholder engagement;
  • New technology