Un si petit changement...

Case number : 9 40 2003 028
Date :  2003-01-01
Teaching notes included :  Yes
Abstract

Ce cas présente les étapes de la mise en œuvre et les conséquences d’un changement organisationnel qui semble « mineur » au sein d’un hôtel de prestige. Le lecteur y suit de près la démarche d’une nouvelle superviseure en chef qui tente d’implanter un nouveau système visant à rendre plus efficace la distribution des chambres aux préposées à l’entretien de l’hôtel et, ainsi, à améliorer le service à la clientèle.

Teaching objectives

Le cas vise à amener les étudiants à mieux saisir les causes multiples et les conséquences de la résistance au changement.

Primary domain :  Management  - Change management
Secondary domain :  Not available
Sectors :  Accommodation and Food Services
Type of document :  Traditional case 
Event location :  Montréal
Year of start of the event :  2000
Year the event ended :  Not available
Business size :  Moyenne

Such a Little Change!

Case number : 9 40 2003 028
Date :  2003-01-01
Teaching notes included :  Yes
Abstract

This case outlines the implementation and consequences of a seemingly minor organizational change at an up-scale hotel. The reader follows the step-by-step approach of the new head supervisor, who is attempting to implement a more efficient system for assigning rooms to room attendants and thus improve customer service.

Teaching objectives

The case aims to help students understand the many causes and consequences of resistance to change.

Primary domain :  Management  - Change management
Secondary domain :  Not available
Sectors :  Accommodation and Food Services
Type :  Traditional case 
Event location :  Montréal
Year of start of the event :  2000
Year the event ended :  Not available
Business size :  Moyenne