CUI-ZINE, une affaire de cocottes-minute

Case number : 9 00 2006 001
Case published in the International Journal of Case Studies in Management, Vol. 4, No. 2
Author :  Brahim Allali
Date :  2006-06-01
Teaching notes included :  Yes
Abstract

Ce cas raconte l'histoire de Cui-Zine, une entreprise marocaine de fabrication d'autocuiseurs et d'autres articles de cuisine, appartenant à la famille Zine. Il montre en particulier comment l'entreprise s'est intéressée au marché international et comment elle a géré les différentes activités liées à cette internationalisation. Le cas fait également ressortir de nombreuses problématiques liées à la gestion d'une PME, surtout de nature familiale, dans un environnement instable et incertain.

Primary domain :  International business
Secondary domain :  Not available
Sectors :  Manufacturing
Type of document :  Traditional case 
Event location :  Maroc
Year of start of the event :  1999
Year the event ended :  Not available
Business size :  90 employés

CUI-ZINE: A Company under Pressure

Case number : 9 00 2006 001
Case published in the International Journal of Case Studies in Management, Vol. 4, No. 2
Author :  Brahim Allali
Date :  2006-06-01
Teaching notes included :  Yes
Abstract

This case is about a Moroccan family business specializing in manufacturing pressure-cookers and other kitchenware items. It shows how the company started its internationalization process and how it managed the various activities related to this internationlization. The case also emphasizes some important issues pertaining to SME management particularly under conditions of adversity.

Primary domain :  International business
Secondary domain :  Not available
Sectors :  Manufacturing
Type :  Traditional case 
Event location :  Maroc
Year of start of the event :  1999
Year the event ended :  Not available
Business size :  90 employés