Montreal International: Open for Business

Numéro de cas : 9 00 2024 002
Cas publié dans la Revue internationale de cas en gestion, vol. 22, no 4
Auteurs :  Aurélia Durand, Pengfei Li
Date :  2024-08-27
Notes pédagogiques incluses :  Oui
Résumé

Montreal International (MI), a not-for-profit organization funded by the public and private sectors, is mandated to drive the Greater Montreal economy by attracting talent and sustainable wealth from abroad. In 2019, following the Quebec government's announcement of an ambitious plan to double foreign direct investment (FDI) in five years, MI would have to prioritize industries and geographic areas while taking into account its organizational constraints and how to position itself relative to competing cities such as New York, Los Angeles, San Francisco, Toronto, and Vancouver.

Objectifs pédagogiques
  • Understand the role of IPAs and EDOs in attracting foreign direct investment (FDI)
  • Develop analytical skills to explain the location choices of foreign multinational corporations (MNCs)
  • Develop location marketing capabilities related to recommending a targeting and positioning strategy for a city
Discipline principal :  Affaires internationales
Discipline secondaire :  Marketing
Secteurs d'activité :  Services professionnels, scientifiques et techniques
Type :  Cas traditionnel (Cas décisionnel)
Lieu de l'événement :  Canada
Année de début de l'événement :  2019
Année de fin de l'événement :  Non disponible
Taille de l'entreprise :  Entreprise de taille intermédiaire