SoJo: An Online Space for Social Entrepreneurs

Numéro de cas : 9 40 2013 033
Auteurs :  Danielle Perreault
Date :  2013-11-20
Notes pédagogiques incluses :  Oui
Résumé

Kanika is a young entrepreneur who wants her new hybrid social venture, called SoJo, to be universally recognized as the leading online resource for people looking to turn their ideas for social change into action. In order to attain this bold vision of global ubiquity, Kanika will need guidance in terms of product development, marketing, finance and funding.

Objectifs pédagogiques

This case is not typical because it deals with a hybrid social venture that combines a for-profit corporation and a non-profit organization. This gives students the opportunity to learn about legal structures. It also pushes them to think creatively in terms of product development, financing and marketing for an organization in its infancy. This case could be used in the social entrepreneurship section of an entrepreneurship course.

Discipline principal :  Management  - Entrepreneurship
Discipline secondaire :  Coopératisme
Secteurs d'activité :  Autres services (sauf les administrations publiques)
Type :  Cas traditionnel (Cas décisionnel)
Lieu de l'événement :  Toronto, Ontario, Canada
Année de début de l'événement :  2011
Année de fin de l'événement :  2011
Taille de l'entreprise :  Microentreprise
Concepts et théories en lien avec le cas
  • Marketing strategy (short, medium and long term);
  • Strategies for product development;
  • Funding strategies;
  • Stakeholder engagement;
  • New technology