SmartHalo : les risques d’une campagne de sociofinancement record
L’entreprise SmartHalo a conçu un objet connecté facilitant la navigation urbaine à vélo. Dès ses premières années, l’entreprise a connu un succès fulgurant, propulsé par deux campagnes de sociofinancement record. Cependant, malgré plus de 2 millions de dollars de recettes et plus de 40 000 unités vendues, l’entreprise a dû fermer ses portes en 2021, six ans après sa création, notamment en raison d’un modèle d’affaires qui ne lui permettait pas de capter la valeur qu’elle offrait à ses utilisateurs.
SmartHalo: The Risks of a Record-Breaking Crowdfunding Campaign
Only the abstract is available in English.
SmartHalo is a company that developed a connected device to make getting around town by bike easier. It was a huge hit right from the start, thanks to two record-breaking crowdfunding campaigns. However, despite generating over $2 million in revenue and selling more than 40,000 units, SmartHalo was forced to close in 2021, just six years after its creation. This was mainly due to a business model that prevented the company from capturing the value it offered its users.