Fermer
Loading
Fermer

Fermer
On commande un document pour l'utiliser en classe. Notez que l'utilisation de certains cas est payante. Ces cas sont facilement repérables par les logos qui renvoient à nos partenaires commerciaux. Lorsque vous voulez utiliser un de ces cas en contexte pédagogique, vous êtes redirigé vers le partenaire commercial avec lequel vous effectuerez la transaction.

Fotolia N.A.: Acting like a Start-Up in a Mature Industry

Cas 9 65 2012 004
Cas publié dans la Revue internationale de cas en gestion, vol. 10, no 3
Langues : 
  • Anglais
Mots clés: 
  • E-commerce,
  • Information technologies,
  • Crowdsourcing,
  • Strategic positioning
Année de production : 
2011
Date de publication : 
2012-09-15
Notes pédagogiques incluses : 
Oui
Résumé

The microstock photography industry took shape in the early 2000s, when iStockphoto commercialized its online catalogue of images contributed by a community of amateur and semi-professional photographers. This case takes place about four years after iStockphoto’s purchase by Getty Images, an event that signalled a shift of market dominance from traditional stock photo houses to their microstock competitors. The industry has changed dramatically. Three firms – iStockphoto, Shutterstock and Fotolia LLC – control the lion’s share of a mature market, and each dominates a particular segment. The Fotolia management team must find ways to grow Fotolia N.A., even as competitors also seek to exploit the “long tail” in the market. The case asks students to develop strategies to generate new revenue in this rapidly changing environment.

Discipline principal : 
Technologies de l'information
Discipline secondaire : 
Non disponible
Secteurs d'activité : 
  • Commerce de détail
Provenance : 
Ailleurs
Type : 
Cas traditionnel 
Type de données pour la production du cas : 
Non défini
Lieu de l'événement : 
Calgary, AL, Canada
Année de début de l'événement : 
2010
Année de fin de l'événement : 
2010
Taille de l'entreprise : 
82 employees