Louis XIV est en ville
Louis XIV Is in the Building
Quatorze Communications est une agence de communication sherbrookoise (cinq employés plus des contractuels) se spécialisant dans les solutions Web et la création graphique. Le marché où elle opère est extrêmement compétitif. On dit même qu’« on n’a qu’à frapper sur une poubelle pour que dix agences en sortent pour offrir leurs services! » Comment se démarquer? Isabelle Gagnon, vice-présidente et associée, a sa petite idée : miser sur les relations interpersonnelles. Comment créer une image de marque qui met cette valeur à l’avant-scène?
Quatorze Communications is a Sherbrooke-based communications agency (five employees plus freelancers) specializing in Web solutions and graphic design – an extremely competitive market. It’s said that “if you kick a garbage can, ten agencies will jump out and offer their services!” How does an agency set itself apart from the others? Isabelle Gagnon, vice-president and partner at Quatorze Communications, has an idea: focus on interpersonal relationships. Isabelle dreamed up an advertising campaign in which she and her team would demonstrate that these values are core to their client service. The question now is how to create a brand image that spotlights this value.
La différenciation et le service à la clientèle
Differentiation and customer service
Il s’agit de comprendre comment une compagnie peut et doit se différencier dans un marché hautement compétitif.
Understand how a company can and must differentiate itself in a highly competitive market.
Promotion; concurrence; valeurs; différenciation
Advertising; competition; values; differentiation