Fermer
Loading
Fermer

Fermer
On commande un document pour l'utiliser en classe. Notez que l'utilisation de certains cas est payante. Ces cas sont facilement repérables par les logos qui renvoient à nos partenaires commerciaux. Lorsque vous voulez utiliser un de ces cas en contexte pédagogique, vous êtes redirigé vers le partenaire commercial avec lequel vous effectuerez la transaction.

Chhetrapati Vocational School

Cas 9 10 2006 004
Cas publié dans la Revue internationale de cas en gestion, vol. 5, no 1
Auteurs : 
Langues : 
  • Anglais
Mots clés: 
  • Nonprofit organization,
  • Marketing strategy,
  • E-commerce,
  • Global marketing
Année de production : 
2006
Date de publication : 
2007-04-15
Notes pédagogiques incluses : 
Oui
Résumé

This case explores whether Kiran Kharki, the Executive Director of Chhetrapati Vocational School (CVS), should jump on the dot.com bandwagon and develop an e-tailing website for his organization. CVS is a nonprofit organization located in Kathmandu, Nepal. The CVS's mission is to provide job training skills to the poorest, most destitute women and children in Nepal. CVS uses its job/skill training programs in Tibetan carpet weaving, handicraft knitting and carpentry to manufacture products for domestic and international sale. In turn, CVS uses the revenue from these product sales to support its overall operations. The case reviews CVS's marketing efforts to date (2002). The case is set against the backdrop of social and political unrest in Nepal, where a Maoist insurgency is affecting the political and economic life of the entire country.

Discipline principal : 
Marketing
Discipline secondaire : 
Non disponible
Secteurs d'activité : 
  • Santé
Provenance : 
Ailleurs
Type : 
Cas traditionnel 
Type de données pour la production du cas : 
Non défini
Lieu de l'événement : 
Nepal
Année de début de l'événement : 
2002
Année de fin de l'événement : 
Non disponible
Taille de l'entreprise : 
2 employees