Teaology : la beau-thé à la conquête du marché canadien

Case number : 9 10 2020 002
Case published in the International Journal of Case Studies in Management, Vol. 18, No. 3
Date :  2020-08-31
Teaching notes included :  Yes
Abstract

Ce cas décrit les premières actions menées par Teaology, une entreprise italienne de produits de soins pour la peau souhaitant s’implanter dans le marché canadien, et les difficultés rencontrées. Disposant d’une bonne notoriété en Europe, en Asie et au Moyen-Orient, la marque est inconnue au Canada. Les propriétaires sont conscients de leur manque d’expérience dans ce marché, et comprennent que la culture nord-américaine se distingue de l’européenne. Pour s’y positionner, ils forment une coentreprise avec un partenaire canadien installé à Montréal.

Teaching objectives
  • Comprendre ce qu’est la première étape du processus de vente, la prospection.
  • Faire preuve d’une pensée critique et créative afin de mettre au point une stratégie de prospection efficace pour une entreprise émergente, voulant faire sa place sur le marché canadien dans le secteur de la vente au détail, dans un contexte B2B.
  • Évaluer l’effet de différentes stratégies et méthodes de prospection sur l’efficacité du développement de marché d’une entreprise peu connue dans le territoire qu’elle souhaite conquérir.
Primary domain :  Marketing
Secondary domain :  International business
Sectors :  Consumer goods
Type of document :  Traditional case (Descriptive or analytical case)
Event location :  Montréal, QC
Year of start of the event :  2018
Year the event ended :  Not available
Business size :  Small- and medium-sized
Concepts et théories en lien avec le cas
  • Prospection
  • Vente dans un contexte B2B
  • Développement commercial et développement de marché

Teaology: Innovative Skin Care Infuses Canadian Market

Case number : 9 10 2020 002
Case published in the International Journal of Case Studies in Management, Vol. 18, No. 3
Date :  2020-08-31
Teaching notes included :  Yes
Abstract

This case presents the initial difficulties encountered by Teaology, an Italian skincare products manufacturer seeking to penetrate the Canadian market. Well known in Europe, Asia, and the Middle East, the brand was unknown in Canada. Aware of their lack of experience in this market and that North American culture differed greatly from Europe’s, the owners launched a joint venture with a Montréal-based partner.

Teaching objectives
  • Understand prospecting: the first step in the sales process.
  • Use critical and creative thinking to develop an effective prospecting strategy for an emerging company aiming to carve out a niche for itself in Canada’s retail sector in a B2B context.
  • Evaluate the impact of various prospecting methods and strategies on the development of a company that is little known in the market it wishes to penetrate.
Primary domain :  Marketing
Secondary domain :  International business
Sectors :  Consumer goods
Type :  Traditional case (Descriptive or analytical case)
Event location :  Montréal, QC
Year of start of the event :  2018
Year the event ended :  Not available
Business size :  Small- and medium-sized
Concepts et théories en lien avec le cas
  • Prospecting
  • Selling in a B2B context
  • Business and market development